Dag 66 ( 11 janauri 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 66 ( 11 janauri 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 66 ( 11 janauri 2014)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

14 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Heerlijk wakker geworden in onze lodge en lekker ontbeten.
Gisteren zijn we in de avond aangekomen en hadden we niet van het adembenemende uitzicht kunnen genieten.
Zitten we in een film?? Wauw, ontbijten met een mooi uitzicht dat gebeurt ons niet snel weer.
Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en nog even genoten van het uitzicht met wifipunt.
Om 8.15 uur stond de taxi al klaar en zijn we naar het Nech Sar Nationaal Park gereden, daar hebben we entree betaald en daarna zijn we naar een ander gwdeelte gereden.
Onderweg hebben we de schipper met benzine opgepikt. Ergens in de middle of no where waar apen vrij rondlopen stonden opeens een paar boten.
Het voordeel van onze trip is dat we alles met z'n 2en doen en dat er verder neimand bij is, zo ook deze boottrip. Met de schipper en onze gids over het grote meer op zoek naar krokodillen en nijlpaarden.
Weer zo'n mooi plaatje om ons heen, we voelden ons net de schippers van de Kameleon;)
We hadden geluk we hebben 4 krokodillen, 1 nijlpaard en vele pelikanen kunnen spotten. 1.5 uur later stapten we weer aan wal, wat hebben wij genoten en wat was het lekker relaxt!
Terug naar Arba Minch om daar te eten en 1.5 uur later kwamen de chauffeur en gids ons weer ophalen en zijn we in een keer doorgereden naar Konso.
Al onze spieren zijn weer goed en los want we mochten 1.5 uur lang over een weg met alleen maar stenen ;)

Onderweg kwamen we langs vele en grote bananenbomen en zagen we hoe alle trossen werden gewogen en vervoerd.
Ook hebben we veel waterputten gezien waar mensen met hun gele jerrycan in een lange rij staan. Zijn enkele rivieren opgedroogd maar met het kleine stroompje water wat er nog is kun je heel goed je kleren wassen en jezelf.
Moeten we vaak stoppen omdat er een heel groot aantal koeien en geiten over de weg loopt, die dan door kleine jongetjes worden geleid. En hebben we gezien dat er een plant is die men hier gebruikt als medicijn tegen onder andere diabetes, obesitas en voor nog 40 andere kwaaltjes.
Om 15.00 uur kwamen we aan bij Kanta Lodge in Konso. Voor vannacht is het Afrikaanse huisje nummer 23 voor ons. De luxe zoals we die gisteren hebben meegemaakt was dus alleen de eerste dag ;)
We hebben een rondje gelopen en daarna hebben we heerlijk genoten van de rust, hebben we een boek gelezen en film gekeken.
Rond 19.00 uur hebben we lekker gegeten. Er was nog een andere groep van 26 mensen die heerlijk onze taal spraken. Wat kun je dan genieten van de kleine dingen, alleen maar omdat je een hele groep mensen Nederlands hoort praten in Ethiopië. Het is toch eigenlijk ook wel een beetje vreemd dat je daarvan zo kunt genieten ;)
Na het eten zijn we weer terug gegaan naar nummer 23.

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia