Dag 76 ( 20 januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 76 ( 20 januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 76 ( 20 januari 2014)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

27 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Om 7 uur stonden we klaar om de lange reis naar Addis te aanvaarden. Wel 520 km mochten we rijden over hobbelwegen, redelijk asfalt, wegen met vele bochten in het berggedeelte en goed asfalt. Weer een hele uitdaging en minder goed voor je gestel. Om 10 uur gingen we vroeg lunchen omdat de chaufdeur en gids nog niet hadden ontbeten. Daarna ging onze reis weer verder. Om 15.00 uur gingen we nog een kerk bezoeken. Bij deze kerk moesten we een lange broek aan en onze schouders bedekken, een hele opgave om je in de bus te verkleden maar we mochten uiteindelijk naar binnen. De kerk had mooie glas in lood ramen die verschillende mensen uit de Bijbel en verhalen weergaven. Natuurlijk kregen we hier ook weer veel uitleg bij...
Daarna zijn we in een keer door gereden naar Addis. Wat een gek gevoel om Addis weer binnen te rijden en bekende plekken te herkennen. We hebben de gids afgezet bij zijn huis en de chauffeur heeft ons weer teruggebracht.
Om 18.30, na bijna 12 uur in de auto, waren weer terug. Leuk om weer terug te zijn bij onze Ethiopische vader, broertje en zusjes.
We hebben de vele verhalen verteld. Het was een indrukwekkende reis. De jongste 2 meiden, die met Duka hebben gereisd, hebben de reis van 4100 km erop zitten. Een geweldige ervaring die onze reis in totaal nog indrukwekkender maakt. Nu nog een laatste weekje in Addis.

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia