Dag 62 (7januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 62 (7januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 62 (7januari 2014)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Merry Christmas!
Gisteravond hadden we gevraagd hoelaat we moesten opstaan, om half 9 was goed en dan konden we om 10.00 uur weggaan.
Haha gelukkig kennen we het begrip 'tijd' hier al iets beter.
Om half 10 zaten we aan het ontbijt en lag er nog iemand in bed, om 11 uur konden we gaan.
Allereerst op naar de moeder van Tirsit. Deze dag staat in het teken van (vlees)keuring. Onderweg zagen we overal stapels dierenhuiden liggen of andere delen van de geiten. Het is normaal dat je, voor kerst, hier de dieren slacht midden op straat en de dierenhuiden dan weer door verkoopt. De geur kun je vergelijken als je langs de kippenslachterij fietst maar dan geen kip maar een geiten lucht.. niet erg prettig dus ;)

We kwamen aan bij de moeder van Tirsit en mochten gelijk aan de injerra. Gelukkig was het in lopend buffet vorm, dus konden we zelf bepalen waneer en hoeveel we weer wilden opscheppen :) Ideaal op zo'n dag!
Rond 14.00 uur zijn we weggegaan en zijn we onderweg nog naar Top View geweest. We hadden een mooi uitzicht over Addis. Daarna zijn we naar de ouders en familie van Assegid geweest. Daar waren we nog niet eerder geweest. Je geeft iedereen een hand en voordat je gaat zitten krijg je al een stuk brood in je handen gedrukt. En nee zeggen dat is een verboden woord in deze cultuur als het om eten gaan dus helaas konden we dat niet zeggen. Ook daar mochten we weer aan de injerra...

Pff ooit het gevoel gehad dat je zo vol zat, dat het er bijna met dezelfde gang weer uitkomt? Ik kan het gevoel nu herkennen;)
Nadat we door iedereen goed waren bekeken en nadat iedereen over ons had gepraat was het gelukkig weer tijd om te gaan.
Ook wij hebben ons vermaakt door alle familiebanden uit te stippelen en over alles in het NL te praten, verstaan doen ze ons toch niet ;)
Om 16.30 uur was het eindelijk zover en konden we gaan.
Toen we thuis kwamen hebben we ligretto gespeeld en de wii was een goede uitvinding om het volle gevoel kwijt te raken ;)
Ik ben blij dat in NL ook gewoon de sjoelbak op tafel komt om te gaan sjoelen en er iets anders wordt gedaan dan stilzitten, zouden ze hier ook kunnen doen.
Maar gelukkig kunnen we nog een keer kerstvieren dit jaar en dan hopelijk zonder: al die dierenvellen, ingewanden, veel te veel eten in korte tijd, lange tijd stilzitten en niets doen maar hopelijk wel met een sjoelbak ;)

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia