Dag 60 (5 januari)Dag 61 (6 januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 60 (5 januari)Dag 61 (6 januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 60 (5 januari)Dag 61 (6 januari 2014)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

09 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Weer een nieuwe dag en we beginnen weer mooi op tijd met het geluid van een stuiterende basketbal en een jongetje die al erg actief is op de morgen ;) We zijn naar de kerk geweest en deze keer bleven we in de kerstsferen. Voor de tweede week op rij ging het over de engel Gabriel omdat aanstaande dinsdag het kerst is in Ethiopië. Het was een lange dienst maar het was weer een vrolijke dienst, we hebben weer goed staan swingen ;) Na kerktijd hebben we geluncht en toen zijn Assegid, Tirsit en Lydia gaan winkelen en wij hebben weer niets gedaan...
Om 21.00 uur mochten we eindelijk eten ;) Het is fijn om straks in NL weer onze eigen weg te kunnen gaan en dat we weer mee mogen beslissen met een programma en het programma ook van te voren weten ;)

Dag 61 (6 januari 2014)
Weer een relaxdag... wat doen we om de tijd door te komen.. juist de dvd box, een spelletje, weer een aflevering en dan is het nog maar 15.00 uur. We beginnen daarom maar weer van voren af aan. We weten aan de geur en muziek dat het morgen een bijzondere dag is.
Ik liep gewoon naar de keuken om de waterkoker te vullen met water en zag een paar ingewanden van een kip drijven in een grote teil. Bah! ;) Ze eten hier geen konijn (Flappie) maar kip met kerst. Ook de kerstliedjes galmden door het huis en ook tijdens het avondeten.
Het beetje kerstgevoel dat ik hier al had was ook vrij snel weer weg.
En nu is het opeens weer/nog steeds kerst. Is een apart gevoel. Maar hier in huis geven ze de voorkeur aan de Ethiopische kerst, veel spullen zijn er ingekocht en het wordt een feestelijke dag morgen. Ach wij kunnen in ieder geval zeggen dat we twee keer kerst vieren in 2014 ;)

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia