Dag 82 en Dag 83 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 82 en Dag 83 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 82 en Dag 83

Blijf op de hoogte en volg Claudia

31 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag 82 ( 27 januari 2014)
De laatste dag in Addis.
's Morgens om kwart voor 7 afscheid genomen van Assegid en Lydia. Daarna de laatste spullen ingepakt, gedoucht en natuurlijk nog een paar potjes ligrerto gespeeld. Hermon &Fio waren nog vrij dus nog een gezellige laatste ochtend gehad.
Stipt om 12 uur hebben we geluncht en Tirsit kwam samen met mulu ons ophalen. Gelukkig weten we inmiddels hoe het een beetje gaat na 3 maanden dus we hadden het goed ingeschat dat de taxi chauffeur ook mee was. We moeten opschieten want hij stond te wachten. Hier hadden we al op gerekend, dus we waren klaar.
Net voordat we weg gingen hebben we nog onze certificaten in ontvangst mogen nemen, erg mooi om ook via zo'n certificaat de waardering te mogen ontvangen.
Mulu & Tirsit hebben ons weggebracht en onze Ethiopische mama was erg emotioneel. Raar om dan weer afscheid te moeten nemen op de parkeerplaats waar 3 maanden geleden je avontuur is begonnen.

We waren om 12.30 uur al op het vliegveld en om 16.10 uur vertrok pas ons vliegtuig naar Dubai. Onze eerste wachttijd ging al in. We hebben een goede en luxe vlucht gehad, lekker veel beenruimte en leuke films. De vlucht ging mooi snel en toen begon onze 10 1/2 uur wachttijd in Dubai.

Dag 83 ( 28 januari 2014)
In de nacht hebben we ons goed vermaakt. Wifi, winkels, eten, drinken en 45 minuten rondlopen op zoek naar een ligstoel.
Ach zo kwamen we de tijd wel door.
Uiteindelijk hebben we nog goed 3 uur kunnen slapen tussen al het lawaai en meldingen die werden gegeven.
Om 7.55 uur mochten we boarden en stapten we in ons laatste vliegtuig, ons laatste stukje van ons avontuur.
We hebben 7 uur in het vliegtuig gezeten maar door al het tijdverschil was dit uiteindelijk veel minder.
Lang leve de films en muziek in het vliegveld, dan gaat het sneller dan gedacht.

20 Minuten eerder dan gepland kwamen we aan in Düsseldorf.
Wachten op onze koffers en de spanning neemt toch wel een beetje toe. En daar liepen we dan door de deur en zagen we een spandoek:
'Zin in boerenkool, welkom thuis!' en natuurlijk de anderen die ons stonden op te wachten.
Heerlijk maar een vreemd gevoel omdat je ze zolang niet hebt gezien. We hebben samen gebak gegeten, voor de verjaardag van Judith, en daarna reden we naar huis.
En wat een fijne terugreis, geen hobbels in de weg, er staat een auto met pech en dit wordt al een eind van te voren aan gegeven, een 3 baans weg is en blijft ook gewoon een 3 baans weg.
Toen ik thuiskwam stonden mijn vriendinnen met een spanddoek mij op te wachten, leuk om iedereen weer te zien en te spreken! En fijn om weer terug te zijn! Heerlijk eten en drinken, een lekker bed en een warme douche met een grote straal! Het grote avontuur zit erop!

Ontzettend genoten van de weken in Holeta en de weken in Addis.
Wat een bijzondere ervaring die ik niet snel zal vergeten!
Bedankt voor alle reacties die ik kreeg op mijn verslagen.
Leuk om te merken dat zoveel mensen de verhalen willen volgen.
En wie weet tot een volgende reis...

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia