Dag 77 - Dag 78 - Dag 79 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 77 - Dag 78 - Dag 79 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 77 - Dag 78 - Dag 79

Blijf op de hoogte en volg Claudia

27 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

22 januari 2014
We hebben ervan genoten dat we geen wekker om 5.6 of 7 uur hoefden te zetten. Om 10 uur hebben we lekker ontbeten en daarna.. je raadt het misschien al.. we moesten natuurlijk de dvd van Gooische vrouwen verder af kijken. Hier hebben we ons de rest van de dag mee vermaakt.

En natuurlijk was er aan het einde van de middag geen stroom.. op een gegeven moment was er weer stroom maar mocht het licht niet aan omdat Swaje (hulp in huis) alle stroom nodig had voor het koken. Ach, dan blijven we toch in het donker zitten ;) We zijn weer lekker op tijd naar bed gegaan, want we zijn nog niet helemaal bijgeslapen ;)

23 januari 2014
Een nieuwe relaxdag! We moeten de dagen nog even volmaken, zo voelt het althans. Vanmorgen onze reeks van dvd's afgerond en vanmiddag spelletje gedaan in de zon. We kunnen nu nog even genieten van de zon... :)
Aan het einde van de middag hebben we ons gestort op alle foto's. Voor de reis hadden we dat gedeelte al in mapjes gestopt en per dag ingedeeld. Nu was er natuurlijk nog de reis.... Alle foto's uitgezocht en verdeeld over mapjes. Voor de dinsdag (en de dagen daarna) hebben we de foto's nu kunnen beperken tot 500 foto's om te bekijken. Nog veel? Vergeleken met 4500 foto's valt dit nog reuze mee..

Nadat we de was weer hadden opgevouwen hebben we dit ook gelijk uitgezocht: 'Wat gaat mee terug en wat blijft hier.' Wat hebben we nu een ruimte over in de koffer! :)

24 januari 2014
Een dagje met een uitstapje! Want we moeten Duka het laatste deel van onze reis nog betalen, maar daarvoor moeten we eerst naar de bank. Simpel op je fiets stappen en naar het dorp fietsen zit er hier niet in. Eerst in de tuctuc, daarna in een andere taxi en dan maar hopen dat je in de goede zit. Gelukkig ging Swaje (de hulp) met ons mee maar, zij wist ook niet waar de bank zat...
Onze oriëntatie laat ons nog niet in de steek dus uiteindelijk kwamen we bij de bank. Een verse juice, van de all market, moest natuurlijk ook mee en daarna konden we weer terug: taxi en tuctuc.
De man van Duka kwam het geld ophalen en daarmee was ook dat gedeelte van de reis afgesloten.

Vanmiddag hebben we een film gekeken met Fio en Hermon, zij zijn vrij vandaag. Ook hebben we onze tijd nuttig gemaakt en alvast foto's en een presentatie gemaakt voor in de kerk. Effectiviteit en de organisatorische kanten komen alweer aardig terug;)

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia