Dag 71 (16 janauri 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 71 (16 janauri 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 71 (16 janauri 2014)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

16 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Gelukkig hebben er geen dieren bij ons aangeklopt maar er schijnt
's nachts wel een leeuw langs de huisjes hebben gelopen.
Ik ben blij dat ik toen sliep;)
Toen we wakker werden, werden we begroet door de struisvogels en de apen die er rondliepen. Voordat we vertrokken hebben we foto's gemaakt bij de waterval en om 7.30 uur zaten we in de auto.
We waren in het nationaal park en hadden de mogelijkheid om dieren te spotten. We hebben een paar dieren gezien: Koedoe's een soort herten maar dan groter met een gekleurd lijf en de mannetjes hebben lange horens. Deze worden gebruikt als muziekinstrumenten en hier noemen ze het dan een koedoezela in plaats van een vuvuzela ;)
Ook hebben we Pumba van de Lion King gezien, dan weten jullie hoe het dier eruit ziet :) We zijn ook nog uitgestapt om van het bijzondere uitzicht te genieten.
Ik blijf het zeggen maar vergeleken met Dedemsvaart maar ook Frankrijk is dit toch een veel mooier!

En daar gingen we weer, een hele lange reisdag tegemoet.
Onderweg zagen we woestijnlandschap en jawel, geen kudde koeien en schapen over de weg, maar kamelen.
Ook de huizen en mensen zijn weer totaal anders.
Deze mensen hebben hun haar weer anders en de mannen dragen allemaal rokken. Van ver af kun je niet zien of het een man of een vrouw is die langs de kant van de weg staat.
Om 13.00 uur hebben we onze lunch genuttigd in een dorpje middenin het landschap. We hadden ons lunchpakketje al meegenomen van het hotel, dus we wisten nu wat we van te voren gingen eten ;)
Tijdens de lunch waren we getuige van een kleine tornado op nog geen 20 m van ons vandaan. Ook tijdens het rijden, rijden we er soms door heen. De auto schud een beetje maar daar is ook alles mee gezegd;) Best bijzonder om ook die natuurverschijnselen te zien.
En daar ging het busje weer ... nog heel wat kilometers te gaan....

Wanneer we langzaam rijden en de pet af gaat van onze chauffeur dan weten we dat we een orthodoxe kerk passeren. Hij doet een gebedje, slaat een kruisje, zet zijn pet weer op en het gaspedaal wordt weer goed ingedrukt.
Hij rijdt lekker door en dus waren we om 16.00 uur al in ons hotel.
We hebben gegeten en tijdens het eten hebben we kunnen genieten van de internetverbinding. Nou ja verbinding, het viel vaker uit dan dat we een gesprek konden voeren maar we konden even weer skypen en appen.
We slapen weer in lodges en ook dit keer is het iets kouder, omdat we hoger in de bergen zitten, en dus slapen we ook nu weer onder dekens. Dat hebben we een poos niet meer gedaan, nu kunnen we vast wennen aan NL ;)
Morgen gaan we naar Lalibella, dat schijnt een van onze hoogtepunten van onze reis te worden.... We zullen het morgen weten.

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia