Dag 70 ( 15 januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu Dag 70 ( 15 januari 2014) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Claudia Nijhuis - WaarBenJij.nu

Dag 70 ( 15 januari 2014)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

16 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Om 5 uur ging de wekker al.
Vandaag mochten we meer dan 600 km rijden, dus er vroeg uit. Gisteravond hadden we afgesproken met de ober dat er wat klaar zou staan om 5.30 uur. Helaas op dat tijdstip was alles nog in ruste;)
De gids en chauffeur kwamen al om 5.45 uur en waren al blij verrast dat wij al klaar stonden, helaas we mochten nog eten. Alles werd snel in gang gezet en om 6.15 uur reden we weg bij het hotel.
Langs de weg doken verschillende gemeenschappen op. We zijn uitgestapt en mochten binnen kijken in een ander soort huis dan gisteren. In dat gebied leven veel moslims en deze mensen hebben weer andere gebruiken en leven ook iets moderner. Het huis van binnen in meerdere gedeeltes opgesplitst:dieren, kamer, kinderslaapkamer en keuken. Deze huizen worden van binnen en buiten mooi beschilderd en er komt een cement laag overheen. Het ziet er een beetje meer uit dan een echt huis.
Om 10.30 uur hebben we geluncht en daarna hebben we ons weer vervoegd op de weg. We mochten, voor het eerst deze reis, kennismaken met het strand langs het meer Langano.
In een luxe resort mochten we genieten van een heerlijke juice met prachtig uitzicht. Onderweg kwamen we langs een aardbeienfarm en hebben we heerlijke aardbeien gekocht. Ook druiven kwamen we tegen. Een keer een ander soort fruit dan banaan, papaya en mango. Het is bijzonder om te zien dat het landschap steeds veranderd. De ene keer heb je bos of geen planten maar een vulkaanlandschap.
Het scheelt dat je wat zitvlees hebt maar na 9 uur in de auto over de verschillende wegen, weet je niet meer hoe je moet zitten;)
Gelukkig stonden we om 16.50 uur voor de poort van het national park van Awash. Het park is ongeveer 750 km2 en er leven verschillende dieren: apen, antilopes, gazelle, leeuwen, krokodillen en luipaarden. Middenin het park stond het resort met een prachtig uitzicht over het landschap en bij een grote waterval. Ook hier geldt weer dat elk plekje, die wij bezoeken, bijzonder is. We kwamen aan en we moesten om twee hele grote struisvogels heen, ook van harte welkom ;)
Het huisje heeft veel gaas bovenaan om te zorgen dat het een beetje door waait. Op de deur stond een papier dat we alles gesloten moesten houden als we er niet waren voor de ongewenste gasten:apen en andere dieren. We zijn benieuwd wie er vannacht op onze deur zullen kloppen..;)

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Claudia